2013. november 20., szerda

Tandartsenpraktijk - Burgum

A fogászat!
A mai reggelem ismét a napi rutinnal kezdődött. 6:15kor felkeltem, felöltöztem és természetesen nem maradhatott ki a kedvenc reggelim a Kroko Choco's a csokis tejjel sem.


Ezután 7:15kor elindultam a buszmegállóba, hogy elérjem a fél 8as buszt amivel 8 órára Burgumba a gyakorlati helyemre érek.

Miután átöltöztem a munkaruhámba kezdődött a délelőttös műszak. Az 5 székes rendelőből ma a 2-es rendelőben kezdtem Grace-el és Anitával.

A délelőtt legérdekesebb része számomra az volt, mikor egy monitorra kivetítve nézhettem végig egy gyökérkezelést. A legelső lépés a röntgen-felvétel elkészítése volt, ezután az orvos eltávolította az ideiglenes tömőanyagot, majd felhelyezte a kofferdam izolálást. Ezután egy vékony fisszúra fúróval kezdte tágítani a gyökércsatornát, majd nátrium-kloridot jutattott a gyökércsatornába. Felváltva tágította a gyökércsatornát ker-fileal és fertőtlenítette. Közben apex locatort használt a gyökércsatornában. Ez a művelet két óráig tartott. Miután végzett az orvos papírpointal kiszárította a gyökércsatornát és ismét ideiglenes tömést helyezett bele.
Röntgen felvétel a gyökérkezelt fogról
Kofferdam izolálás
  • Gyökércsatorna tágítása

Kerr file
Clean stand és a kerr fileok

Apex locator
Papír point
Ami még érdekes volt számomra az lenyomatvétel volt fogatlan szájból. A lenyomat 6 percig volt a beteg szájában. Ezután az orvos kivette és elvittem fertőtleníteni.


A lenyomat
A délelőtt további részében csak kontrollok voltak, amik során exhaustorral kellett segítenem elszívni a fogkövet és vizet.

Déltől egyig ebédszünet volt. Amit nagyon szeretek, mert ilyenkor mindenki együtt eszik és általában sokat beszélgetünk Hollandiáról és Magyarországról is.

Tipikus holland ebéd - leves, szendvics, gyümölcs
Dentigel - A gyerekek kapják a kontroll után - erősíti a fogat
Ebbe teszem a dentigelt mielőtt behelyezem a páciens szájába
Ajándék a gyerekeknek :)

A délutános műszakban Mariannal a dentalhigiénikussal és később a főnökkel, Robertel és az asszisztensével Jelje-vel voltam.

Szerencsére ma is sok páciens volt a dentalhigiénián aminek nagyon örültem, mert nagyon szeretek fogat polírozni amire szerencsére ma is volt lehetőségem!

Polírozás
A délután további részében itt is szintén kontrollok voltak. A páciensek 90%-a kontrollra érkezik ide és ennek köszönhetően nincs is sok problémájuk a fogukkal - így csak egy kis fogkőeltávolításra van szükségük!
Elszívás fogkőeltávolításkor
Szemléltető eszköz
 A fogszuvasodás kialakulásának folyamata
A gyakorlati helyem :) Ahol minden nap egy nagyon kedves Csapat fogad!
:)


1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.