2013. november 23., szombat

Amszterdam, avagy újra elveszve :)

A mai napra a tanárnő egy meglepetés programmal készült nekünk, amit semmilyen úton módon nem sikerült kiderítenünk. Makacsul tartotta magát ahhoz, hogy meglepetés lesz, és nem árulja el, hogy hová utazunk, ezért nagyon várta mindenki, hogy végre fény derüljön a nagy titokra.

Reggel 08:35-kor találkoztunk a vasútállomáson, onnan kezdtük titokzatos utazásunk. Mikor a  tanárnő kiosztotta a jegyeket a vonaton, persze mindenkinek az volt az első dolga, hogy megnézze hová szól. Mikor megláttuk, hogy Leeuwarden - Amszterdam áll a jegyünkön, mindenki nagyon izgatott lett, hiszen úgy volt, hogy majd csak az utolsó napokban látogatunk el a fővárosba. Nagyon örültünk, hogy az egész napot ott tölthetjük el.

A vonat út hosszú volt, így próbáltuk lefoglalni magunkat. :)

Út közben szólt a tanárnő, hogy át kell majd szállnunk, Amersfoortnál, és hogy majd sietni kell, mert nem lesz sok időnk. Mi ezt tudomásul vettünk, és amikor leszálltunk, siettünk is, ahogy megbeszéltük, csak hát....nem a megfelelő útvonalon. Így történt meg az, hogy a csoport, mint utólag kiderült nagyobbik része lekéste a csatlakozást. Mikor tanárnőt felhívtuk, hogy hol vannak, mert mi itt vagyunk, de a vonat elment, akkor a legnagyobb természetességgel közölte, hogy ők a vonaton ülnek. A "kis" csapat így fogta magát és felment érdeklődni mikor megy vonat. Mindenki nagyon megijedt, mint ahogy a képek is mutatják:  :)

Amikor megtaláltuk a vonatot, felszálltunk, és utaztunk tovább, Amszterdamig meg sem állva. :)

Itt találkoztunk a tanárnővel és a többi 4 lánnyal, és elindultunk a központ felé, figyelve, hogy lehetőleg együtt maradjunk. :) A főtérre érve, megbeszéltük mikor találkoztunk a nap végén, utána pedig egyből barátkozni kezdtünk a szimpatikusnak látszó helybéliekkel :)

Innentől kezdve mindenki a maga ura volt, azt nézett meg amit csak szeretett volna. A csapat kisebb csoportokra oszlott. Én egy nagyobb társasággal a vásárlóutca felé vettem az irányt, és egyből megrohamoztuk az ajándékboltokat. Itt viccesebbnél viccesebb dolgokat láttunk, és helyenként próbáltunk.:)

Az egész napunk azzal telt, hogy ajándékokat kerestünk a családnak, és az ismerősöknek. Pólókat, kulcstartókat, fapapucsmamuszokat, és vicces tárgyakat zsákmányoltunk magunknak. Majd a nagy vásárlástól megéhezve valami ehető után néztünk. Találtunk is egy kis helyet, ahová beültünk ebédelni.

Kingán itt még nem látszik, de pár perccel később jelentősen sötétebb árnyalatban tetszelgett, mert egy jó nagy adag csípős paprika megviccelte.:) Erről sajnos nem készült kép, amit mindenki nagyon sajnálhat...:)
A kiadós ebéd után folytattuk az utunkat, sétálgattunk és sok sok képet csináltunk. A pózolás nem mindig volt sikeres :)

Ez után a lányok leültek pihenni egy kicsit, én pedig Anettal sétálni indultam a városban.

A sok séta után valami kis édes  után néztünk, amit meg is találtunk, és mindenkinek nagyon ajánljuk. Bár nagyon megküzdöttünk vele, megérte. :)

A főtéren találkoztunk Kingáékkal, akikkel még ellátogattunk a legendás vörös lámpás negyedbe, ami mindannyiunkat nagyon megrázott.

A csoport este 20:00- kor gyülekezett a főtéren. Elindultunk a vasútállomásra, közben mindenki lázasan mesélte, mit látott, mit csinált egész nap. Hazafele pihentünk és aludtunk a vonaton, majd ezt folytattuk a szálláson egészen reggelig.