2013. november 25., hétfő

Egy nap az ortodoncián :)

Mivel a fogszabályzáson vagyok, ezért arra gondoltam, hogy bemutatom egy kicsit a mindennapok teendőit, hogy mit is csinálunk mi ott. Mint már említettem, itt teljesen mást csinálnak az asszisztensek, mint otthon és teljesen más a helyzet is. Na, de a munkáról. Azt is írtam már, hogy leginkább a sterilizálás a feladatunk, és a tiszta eszközök szétosztása.



Sterilizálás

Azóta viszont megtanultunk 1-2 új dolgot is. :) Például tudunk gumit cserélni a fogszabályzón, és ma megtanították a lenyomatvételt is. Olyan egyszerűnek tűnik, hogy az alginátot betesszük a kanálba, azt meg a beteg szájába és kész a lenyomat, de korántsem ilyen egyszerű. Az alginátot 1-1 arányban kell kikeverni a géppel, szóval ugyanannyi por, mint amennyi víz.



Alginát keverő gép

 Utána gyorsan kell berakni a gépbe, gyorsan kell kivenni, és gyorsan kell rárakni a kanálra az alginátot. Amikor a páciens szájába tesszük a kanalat, ügyelni kell, hogy először a hátsó fogakat mintázzuk le, és csak utána az elsőket. Szóval, azt hittem, hogy mivel nem nekünk kell keverni az alginátot, ezért sokkal egyszerűbb lesz lenyomatot venni, de tévedtem :) 


Hogyan is kell ezt jól csinálni? :)

Persze nagyon élveztem, hogy én is kipróbálhatom ezt, és az is jó, hogy a gumikat lecserélhetjük a fogszabályzókon. Amikor épp semmi munka nem adódik, olyankor odaállok az egyik asszisztens mellé, és nézem, hogy mit csinál, ők pedig nagyon kedvesek és mindent elmagyaráznak. Néha megkérnek arra, hogy rakjuk be a ragasztót a keverő gépbe, és nyomjuk ki egy papírra. Ez is újdonság, mert otthon nem a gép keveri a ragasztót, hanem mi. :)


Ragasztó keverő gép :)


 Szóval, én jól érzem magam ezen a helyen, sok újdonságot tanultam. Csak azt sajnálom, hogy amiket itt megtanulok gyakorlatban, mint asszisztens tanuló, Magyarországon nem csinálhatom én, mert ez az orvos feladata... :( :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.