2013. november 19., kedd

Egy tipikus Lillás nap

Minden nap én kelek a legkorábban a szobából, reggel 6 kor van az első kísérlet, aztán követi még két "szundi". Miután kiszenvedem magam a meleg ágyamból, próbálom végiggondolni, hogy mit fogok ma itthon hagyni, ma a fényképezőbe való memória kártya volt a soron természetesen, mivel ez kellett volna, hogy sok képet tudjak csinálni a bloghoz, de nem baj, megoldottam a telefonommal! :)

7 kor indulok itthonról, és 7:21 kor megy a vonatom Buitenpostba.Vonattal az út 25perc, és a rendelő még 15 perc séta. A vonaton természetesen elfogyasztottam az egészséges reggelim:

500 kalóriától rögtön felébred az ember :)

8-ra érkezem a rendelőbe, akkor már mindenki frissen készen áll a munkára. A napok és a munka változatosak, úgy hogy nem tudok általánosítani. Mindenki nagyon kedves bent, és a legtöbb páciens beszél angolul, vagy legalább megpróbál, és mindenkinek van egy-két kedves szava hozzám, miután megtudják,hogy Magyarországról jövök :)


Ma az egyik legjobb amit csináltam a lenyomatkészítés volt, mert már teljesen önállóan engedik, hogy készítsem, ami azt jelenti, hogy bíznak bennem, és jól csinálom. A páciens elég fiatal volt és beszélt angolul, elmondtam neki, hogy mi fog történni :)


 Miután kész lett, viaszharapást készítettem:

A pácienst a lenyomat előtt szabadítottuk meg a fogszabályzóitól, úgy hogy nagyon boldog volt ő is és én is :) A végeredményt mindig lefotózzuk, amit ma szintén én készítettem, és persze ennek is nagyon örültem :)


Miután kigyönyörködtünk magunkat a pácienssel,(ő a fogaiban, én a lenyomatban) kiöntöttem gipszel a mintát:




A másik legérdekesebb számomra az volt, amikor két óra alatt megcsináltunk két koronát, úgy hogy át is adtuk. Egy kis kamerával felvételeket készítenek a fogról, majd a gép kifaragja a megfelelő méretű színű és formájú fogat, hozzáértőeknek CEREC MC XL (CAD CAM). Egy fog 12 perc alatt volt kész. Engem nagyon érdekelt, mert még működés közben nem láttam, így az egyik kedves orvos, aki nagyon jól beszélt angolul elmagyarázta minden csínnyát-bínnyát  a gépnek, aztán megmutatta hogy működik :) Azért szeretik ezt használni, mert nagyon gyors, nem kell heteket várni a páciensnek az új fogra, a saját szememmel láttam, hogy bejött, és pár óra múlva új fogakkal a szájában boldogan sétált haza :)






Reggel mikor odaérek a rendelőbe akkor kezd világosodni, este pedig mikor végzünk, már sötét van, így a napi időjárást, csak ablakon keresztül látom, de nem baj, mert holnapra havazást mondanak! :) Általában fél 6 kor végzek és fél 7 re érek haza, természetesen utolsóként, de nem bánom, mert szeretek utazni :)


 Mivel Szandra és Niki megijedt, a hétvégén betermelt 3 üveg nutellától, ezért ma nem tartottak velem, ez esti szokásos piknikünket így egyedül kellett élveznem. Elővettem hát legjobb barátaimat a hűtőből:


Én az estét ezzel zárom, holnap remélem egy újabb szuper nap lesz! :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.