2013. november 10., vasárnap

Ameland és a tenger!

A mai napon utaztunk Amelandra. Reggel nagyon korán (6 órakor) keltünk fel, így kicsit álmosan indultunk útnak. Volt aki gyalog, a fáradtabbak pedig stoppal jutottak el a buszállomásra.:)

Ez után 45 perc buszozás következett, ami a kompállomáson ért véget. Itt egy kis várakozás után fel is szállhattunk a kompra, ami nagyon nagy volt, belülről pedig szép és tiszta, büfével és kényelmes ülésekkel.

Ha pedig kimentünk a komp tetejére, és megküzdöttünk a nagyon erős széllel, gyönyörű kilátás nyílt elénk.

A komp út is 45 perces volt. Miután megérkeztünk Amelandra, a tervtől eltérően sajnos  nem biciklire, hanem buszra ültünk a rossz idő miatt, de a buszról is láthattuk milyen szép vidéken járunk.
A busz út egy világítótorony lábánál ért véget, aminek fel is mentünk a tetejére.

Bár rengeteg lépcsőt kellett megmásznunk, megérte az erőfeszítést, mert a kilátás itt is gyönyörű volt.

Miután kipihentük a a sok lépcsőt lesétáltunk a tengerpartra. Itt sok időt töltöttünk el, és mindenki nagyon élvezte. Rengeteg képet készítettünk.

Ezután a csoport tovább indult. Niki és Én itt kicsit lemaradtunk képeket csinálni.

Mikor a képek elkészültek mentünk tovább a többiek után...legalább is mi ezt hittük. Ám ahogy sétáltunk és beszélgettünk, észrevettük, hogy egy teljesen más csoportot követünk. Először röhögtünk, majd visszafordultunk, hogy utolérjük a többieket. De mikor ez nem sikerült kicsit megijedve hívtuk fel a Tanárnőt, hogy mi lemaradtunk, és nem tudjuk hol vagyunk, csak a világítótornyot tudjuk bemérni, mert azt látjuk. Végül megbeszéltük vele, hogy oda megyünk a buszmegállóba, és várunk egy buszt, ami elvisz minket Nesbe, ahová a többiek is tartottak.  A csoport többi tagja ez alatt tanyák mellett sétált el, és lovakat símogatott.

Míg eközben Niki és Én:

Végül felszálltunk egy buszra, és nem sokkal utána a csoport is arra szállt fel. Végre újra együtt voltunk a többiekkel. :) Ez után Ameland egyik településén ebédeltünk halat és krumplit, majd sétálni mentünk a környéken.

A séta után visszaindultunk a komphoz. A hazaúton mindenki nagyon fáradt volt, többen aludtunk, a kompon és a buszon is. Este  pedig pihentünk és néhányan pingpongoztunk egy kicsit, majd a fárasztó nap után sokat pihentünk.